onsdag 16 februari 2011

Åkte till mormor & morfar.

Svar Helen: Jo, men du har ju haft ont i stort sett hela graviditeten. Det som skrämmer mig är att de senaste veckorna har börjat gjort ont på mig, så jag bli liggandes och det är inte likt mig. Och så var det inte med Elliot. Så det är de som oroar mig mest.

Svar: Det var två årig förlovning, dröjer nog till giftermålet. :b Om jag nu någonsin gifter mig.

Var ut och skottade bort en massa snö på eftermiddagen. Världens klumpar som traktorn skottat upp på våran infart.
Sedan när Elliot vaknade klädde vi oss och åkte till mormor och morfar. :)
Fick super god mat, chili con carne. Pappa hade lagat allt själv, alltså inga kryddpåsar. Och min pappa har varit kock, i mina ögon är han kock, så ni kan ju tänka er hur mumsigt det var! Och jag hade inte ont i magen, så det gick i en hel del.
Efter det drack vi kaffe och år gammelmormors goda kubb! :)
Alla satt på golvet och lekte med E resten av kvällen. Han sprang runt och bjöd på några pussar, eller tungkyssar kanske man ska säga. Haha. ;D
Sen ville mamma hela magen, vet inte hur det stavas, för hon har varit på helingkurs i helgen. Då skulle Elliot också vara med, han pillade, drog och rev mig på magen. Sedan la han huvudet två gånger på magen och gosade och lyssnade. Kanske han ändå förstår på nå vis?! :)

Nu tittar på Livet på BB, kommer säkert gråta en skvätt. Gör ofta det nu när små barn föds, är ju så mäktigt. Sen skriker dom stackars mammorna, glad jag inte skrek på min första förlossning. Men gruvar mig riktigt nu inför den andra ska ni veta.. Kanske fegar ur. ;)

Bjuder på bilder på E, som somnade otroligt sött när vi kom hem. :) Mammas hjärta!
Han sitter och kör bil på morfars mage. Sedan blir det lite mys och pussar, gounge!




God natt!

1 kommentar:

  1. Okej! De låter inte roligt bra Jenny! De skadar inte att ringa till barnmorskan och höra efter, men du är ju så vrång!! :) Allt är säkert okej endå, men kan vara skönt att få höra vad de kan tänkas vara iaf.. Kraaaaaaaaaaam! /Helen

    SvaraRadera