onsdag 9 februari 2011

Elliot på egna ben med mormor i "vår" solen.

Idag vaknade Elliot lite för tidigt. Men han hade passat på att bajsa, så 05:10 byte vi första blöjan, och strax därefter även den andra. Gav tillslut upp och gick och gjorde välling. Då somnade han sött om till halv nio. Trodde han skulle sova längre, han är ju en sån sjusovare i vanligt fall. Men men. En mamma med värk i hela kroppen steg iaf upp.
Väl uppe kändes det bättre. Åt en mysig frukost, sedan plockade vi och diskade undan lite i köket. Då knackade det på dörren, och det var Elliot´s mormor! :)
Hon klädde på Elliot sina kläder och sedan ytterkläderna.
Jag som är beroende av duschen, duschar två gånger dagligen, torr där efter (!) skyndade mig att duscha av kroppen. Sedan klädde jag mig också. Tog systemkameran och alla våra sopor och gick ut med dem.
Var kanon härligt väder! Och det är inte ofta Elliot fått gått ute helt själv (då han inte har haft skor som vi får på riktigt på foten, han bara tippar). Men nu hade mormor letat fram Jakobs (min bror) gamla skor, och såå bra dom funkade! :) Elliot stormtrivdes att klara sig på egen hand. Hiih. Mormor har fullt upp att hålla koll på honom. För lite vinglit var det ju, är fortfarande ovant för honom med skor. :)
På egna ben.
Nu rymmer jag mormor!

Häråt ska vi!

1 kommentar: