onsdag 16 februari 2011

Onsdag, ca -14 grader.



Lille E har nyss fått lite lunch. Han var inte super hungrig då han åt sen frukost idag. Skylla sig själv den lilla sjusovaren! ;)
Jag klev upp strax före åtta, kunde inte somna om. Duschade och la mig i soffan, magen värkte. Så hade ju tur att Elliot ville sova så länge som han gjorde.
Jag har sovit förfärligt dåligt inatt!! Kissat tre gånger eller nånting, vridit och vänt mig. Börjar verkligen märkas nu att magen är i vägen.
Taskigt det känns att säga så.. Men älskar att sova på magen, och det går ju knappt nu.
Lagt Elliot precis, hoppas han vill sova en stund. Verkade då väldigt trött. Mamman är trött. Och magen är ond. Vet inte om det är växtvärk eller nånting?! Ont har jag då iaf. Och det är drygt! Har inte tid med det. Jag har fullt upp med att sköta om vårt hem och vår son, leka och dona med honom.
Har plockat ur och i lite i diskmaskinen, plockat ihop lite tvätt och putsat alla våra speglar. Vilket är en del eftersom stora delar av garderobsväggarna är gjorda av spegelglas.
Elliot skulle såklart vara med och "hjälpa till" vilket slutade i ännu fler små handavtryck och kladd på speglarna. Men man kan ju nästan inge annat än skratta åt det. Om nåt år kommer jag att sakna dom där små märkena.
Får se om jag får i mig någon lunch, frukosten gick då inte.
Drygt när magen värker, och när jag väl försöker äta börjar jag må illa.
Måste ju va en jätte bebis inne där som tar en sån plats.
Mamma tycker att jag borde höra av mig till barnmorskan snart om det inte går över. Haft så här länge nu.. Men får se. Läser lite på internet först.
Hej på en stund!

1 kommentar:

  1. Låter inge vidare att du ska ha ont i magen! Men, en tröst är att jag nästan också alltid har ont i magen, så de kanske inte är nå farligt? /Helen

    SvaraRadera