onsdag 23 februari 2011

Gävle för syskonvagn och ett samtal till Förlossningen

Idag bestämde vi oss för att åka ner till Gävle och titta på en syskonvagn som kommit ut.
Började på Ikea där vi åt lunch. En trevlig familje middag. :)
Sedan gick vi och tittade lite där inne. Köpte glas, handdukar, kuddar m.m.


Sedan gick jag på toan och då var det "slem", så förmodligen har lite av slemproppen gått.
Och ni som vet hur Elliots födelse gick till så började det med just slemproppen..
Berättade för Niklas som genast vill att vi skulle åka hem..
Men jag ville titta lite till. Men orkade bara några affärer, sedan hade jag så mycket sammandragningar och små ont i puppan så lika bra att ge sig.
Vi åkte och kollade vagnen, men var för mycket fel på den, och dom ville inte gå ner i pris. Så då ville vi inte ha den! Lutar åt att köpa en ny nu.


På hemvägen satt Elliot och "sjöng" (skrek). Haha! Ni ser ju själva på bilderna. ;)



Banan fick han också att mumsa på i bilen, så kinderna står rakt ut. ;)



Sedan blir man ju också lite trött och mys-sjuk. Så då tar man favoriten (snutten) och gosar!



Stannade i Tönnebro för kisspaus, och lite mer slem då.. :/ Hmf!




Fick med oss lite hem från Gävle iaf. :)
Till Elliot hittade jag en huvtröja (turkos, såklart!) och en vit bas t-shirt.
Och så en Tom and Jerry tröja. Ursöt!



Den här vita tröjan köpte min älskade sambo till mig. När jag stod och höll i den sa han:
- Bra, ta den där så betalar jag! Så åker vi hem sen!!
Haha, lilla Nicko. :)
Skit snygg är den. Är svart spets bak i ryggen! I LOVE spets!

Baslinnen, ett vitt och ett ljusgrått till mig själv. Även ännu en till min lillasyster.

Den här blev jag såld när jag såg, DIREKT! Mycket snyggare i verkligheten.
Fick inte igen skärpet i midjan, haha. Men såklart hoppas jag att jag kommer kunna ha den till sommaren. ;)


Försökt ringt min barnmorska, men det är ju stängt den här tiden.
Så tillslut ringde jag Förlossningen. Dom blev mest orolig över barnet, men H*n är det fullfart på, så det är nog ingen fara alls! För övrigt fick jag inte så mycket mer hjälp, så blev inge lugnare av det. Hon tyckte dock att jag skulle ringa till min barnmorska i morgon bitti.
Så ska göra det, så kanske hon får känna om jag börjat öppna mig.
Fick jag det minsta lilla ondare eller om det kom mer "slem" skulle jag ringa förlossningen igen. Men alltså nu är man ju nervös och orolig, så man tycker ju att man har ont och så hela tiden. Suck!! Jag hoppas allt stannar av, och att det är lugnt inatt. Att jag åker till barnmorskan i morgon och allt är lugnt! Är inte redo än! Jag är inte det!
Har läst en massa nu på internet, och tydligen blir de flesta sängliggandes efter det att slemproppen har gått, om inte förlossningen startar då vill säga (om man är i slutet av graviditeten, vilket INTE jag är). Och det kan jag ju inte bli. Jag måste ju ta hand om min son!! Sex var också bara att glömma då det kunde sätta igång förlossningen ännu mer.
Jaja, nog om det. Det står VILA på mitt kvälls schema. Har inte fått gjort mycket ikväll (för Niklas, mamma m.fl.). Vilket också är skönt! Har beställt Ben and Jerry´sav Niklas som åkte och handlade, även en ny rakhyvel då jag måste raka benen. Haha!
God natt!

5 kommentarer:

  1. Gud så jobbigt, hoppas bebisen inte vill komma ut än iallafall och att du slipper bli sängliggandes eller liknande. Inte det lättaste att ta det lungt eller ligga still när man har en ettåring =/

    Vad söt Elliot är på bilderna :)

    SvaraRadera
  2. hittade den på lindex, köper nästan alla kläder där och på åhlens :)

    precis kommit hem från sista jobbnatten för veckan så nu blir det sova, imorrn städa och färga håret sen fest på lördag :)

    SvaraRadera
  3. föresten, du menade overallen ;D haha, tänkte på nå helt annat jag :) ja det måste man nog göra antar jag, de brukar ha rea lite då och då som man kan passa på att åka på :)

    SvaraRadera
  4. Men usch, hoppas att det avtar och att det inte är så farligt! William har också den där Tom och Jerry tröjan från H&M, så himla söt :) Han har den på sig idag faktiskt ;P

    SvaraRadera
  5. Vi har inte bytt säng åt Liam ännu :) Han har en ny säng, men han sover fortfarande med oss i sin spjälsäng och det kommer han göra tills sommaren då tänkte jag börja lägga han på sitt rum.
    Tycker det känns så elakt att byta nu precis innan bebisen kommer, isåfall skulle vi bytt för längesedan och inte precis innan. Men så småningom ska han byta iallafall :)

    SvaraRadera