fredag 11 februari 2011

Lunch på Krokanen och så snökaooos!

Lunchat med Lottis idag, och det var minst sagt behövligt!
Fan vad skönt att prata av sig och prata minnen och allt.
Med någon som verkligen förstår.
Är långt mellan gångerna vi ses, men direkt så hittar vi varandra.
Vet alltid vart vi har den andra. Och det känns så skönt! En äkta vän.
Tack gumman!!

Klev upp ganska tidigt idag, eller åtta, för rörmokaren skulle komma hit och borra.
Men han kom ju inte förän tio. Fullt förståeligt i detta snökaos!

Gick själv ut till bilen när jag skulle hämta Lottis, och bilen stod ute inatt, alltså inte i vårat garage. Men det hade inte spelat någon roll. För dom har inte skottat här på Renskullen. Så en meter snö hade drivit upp bak på våran bil, folk fick inte upp garage portarna medmera.
Så det stod en kille på parkeringen och försökte skotta fram en ruta så han skulle kunna parkera. När han var klar bad jag om att få låna hans skyffel så jag skulle kunna skotta fram våran bil. När killen parkerat kom han och hjälpte mig. Såå snällt!
Sedan kom det ännu en man ohc hjälpte mig, och tillsist kom ätligen traktorn. Så han skottade fram min bil först, sedan tog han garageportarna. Tack snälla ni! Tur man har ibland.
Kanske är lite som Lottis sa "Man ska nog vara liten, söt och blond. Då verkar det mesta gå." Haha. Gravid är jag iaf, så tackar ödmjukast för all hjälp.

Blev en mössa till Elliot på stan, kunde inte låta bli. Super snygg!
Sedan en liten present till Carina som fyller år. :)
Kom hem tre, så blev ganska länge på stan, men hade ju som sagt en del att prata om.
Då tog jag och Niklas lillemannen i vagnen och gick till ICA träffen, ganska kyligt, men solen värmde gott. :) Var svårt att ta sig fram med vagnen. Fick gå efter bilvägarna.
Och smarta Jenny tog sina nya skoterskor som hon fått av pappa Bengt, storlek 39. Så dom är alldeles för stora och alldeles för tunga. Mitt bäcken klarade det knappt. Gjorde många stopp och grabbarna fick vänta in mig.
Handlade en massa onödigt, som vanligt. Haha.
När vi kom hem gjorde vi mat, fläskfilé. Riktigt gott!
Sedan kom min familj. Vi badade och lekte med Elliot. Pappa och Niklas drack whiskey. Sedan klippte mamma Niklas, vilket var behövligt de också!

Nu har jag myst vid tv:n själv, eftersom Niklas har sin nya älskling nere i hörnet (datorn).
Lutar åt att det blir syskonvagn köp i helgen också! Skööööönt. Kan man släppa det.
Får se då.
Bollnäs vann ikväll! Underbart.
I morgon blir det dop. Och hinner vi ska vi försöka hinna med ett 1-års kalas också. :)

God natt!

1 kommentar: