söndag 6 februari 2011

Magsjuka och annat mumsigt.

Kanske dags att försöka vakna upp till verkligheten igen..

Denna vecka började med att jag kände mig hängig och låg. Trodde det mesta berodde på det som hänt Jocke, men det var mer än så..
Måndag var jag och E bara hemma. Efter eftermiddagsluren tog vi vagnen till gammelmormo där det bjöds på mat. Var inte så sugna, varken jag eller Elliot.
Men inte förän Tisdag kväll bröt det hela ut. Var super klen hela Tisdagen, elle orkeslös. Jag fick inte i Elliot mat och jag själv var inte alls sugen, så jag åt inte heller.
På eftermiddagen promenerade vi hem till morfar, moster och morbror där det bjöds på mat. Men vi åt ingenting. Försökte, med det var verkligen stopp!
Pappa/morfar gick med oss hem. :) Sedan drog det igång. Jag spydde tre gånger, och la mig strax efter att jag lagt Elliot.
Elva vaknar vi, då har han spytt ner hela sängen. Stackarn! :(
Sen har det i stort sett hållt på så hela veckan. Eller han spydde bara en gång, men bajsat ner sig desto fler. Har blivit flera nattduschar. Och hur många maskiner tvätt som körts den här veckan har jag tappat räkningen på för längesen.
Jag tackar Gud, eller någon, för att vi ha tummlare i lägenheten. För här har tumlats sängkläder, handdukar och snuttefilter ett X antal gånger. Har bara två snuttefiltar som duger åt lill prinsen, så gått hårt åt dom. Måste försöka leta någon mer.. Tips?!

Trodde man skulle få vila när Niklas kom hem. Men ack nej!
Började med att han hade någon fånig rethosta, så jag slängde ut honom på soffan!
Sedan har han bara varit seg och slö! Och så igår bröt det ut på honom, han spydde som en tok!
Så jag är helt slut efter den här veckan. Känner huvudvärken nu, den håller på att spräcka skallen på mig.
Igår kväll gick vi ut och gick. Ville komma i från allt kräkandes och så..
Gick hem till Bea och familjen, så slutade med att hon och Emilio gick en sväng med oss. :)

I Lördags åkte jag, mamma och bror ner på stan en sväng.
Inhandlade Weleda till sonen som blivit så torr på vissa fläckar.
Köpte både olja och någon fetkräm. Och det är inte det billigaste märket!
Men det är det värt. Bara han slipper det där!


Köpte även en present till Jocke´s lillasyster Elin.
Och då hittade jag de här fina örhängena, och ni som känner mig vet att jag ÄLSKAR kors!
Har även ett ganska stort kors tatuerat mellan skuldrorna.
Så snygga! Sitter även ett kors på det vita blockljuset.

Sedan sprang vi snabbt in på ytterligare en affär och där hittade jag denna snygga tröja till min lille E. :)


Idag på förmiddagen åkte jag och storhandlade med min mamma och min pappa. :)
Lite ovanligt att sitta i baksättet, själv med dem i framsättet. Haha, men kände sig liten igen. Och nog för att mina syskon alltid har varit med. Inte ofta jag fått haft mina föräldrar för mig själv inte. Hmf! ;) Niklas fick stanna hemma och passa en sovandes Elliot.
Efter lunchen tog jag och Elliot vagnen och gick ut i det underbart fina vädret!
En sån här dag skulle man suttit på sjön! Eller varit i fjällen. ;) Men blir snart det också!
Mötte upp mamma, syster och bror med hundarna Molly oc Nemo. :)
Vi gick till ICA träffen där vi handlade Alvedon till pappa Niklas och kolasås åt mamma Jenny. Mums! ;) Köper jämt choklad, men hade sånt sug efter kola denna gång. Så nu har man båda hemma, hihi.
Vi gick en liten bit och sedan till gammelmormor.
Sen vart lilleman trött, då började vi gå hemåt. :)
Lagat god mat nu på kvällen, hemmagjord potatismos, biffar och morotsstuvning. Åt så mycket så jag fick super ont i magen. Låg på golvet och åmmade mig! Haha! Fy fan vad illa. ;)
Sedan badade vi lill hjärtat, så han fick springa naken och torka medans jag hängde tvätt och han slet ner den och sög på den. Haha!
Nu sover han sött. :)
Jag ska gå till Niklas i soffan. Sitter just nu vid hans nys data som HAN köpt. Viktigt med att det är hans. För laptopen är min, och han har köpt en stationär. Härlig, måste jag väl ändå medge..
Ska ta mig en stor skål glass med kolasås och titta på Solsidan. :D Yeeey!
Sedan ska jag titta efter en syskonvagn, igen. Och igen!
Någon som vet av någon? :)
God natt!


1 kommentar:

  1. Ja, du har så rätt! Har föreslagit lägenheter också för Daniel men han verkar inte lika på.. Det gäller att man ska få den såld och sådär med senare, men det är nog inga problem egentligen :P Hoppas att det kommer lösa sej snart iaf :)

    SvaraRadera