söndag 12 februari 2012

Blir tooookig!!!

Helt allvarligt, vilken fruktansvärd jävla SKIT dag!!
Jag la mig kl tio igår för att jag var heeelt slut, riktigt sliten och trött. Elvira började strula och höll på till ett. Då klev jag upp och gjorde välling, som ett sista hopp liksom.
Och jaa, efter lite rullade dit, lite sparkande där, en napp hit en napp dit, lite dunkande i stjärten så jaa, då somnade skrållan in.. Fattar inte vad det är för FEL på den ungen!
Trött, SUR och sliten är vad JAG är!!!
Tålamod stubinen blir ju inte lång kan jag lova. Jag försöker hela tiden tänka, ANDAS Jenny innan du blir arg osv. Men denna dag alltså.. kan det strulas och jävlas mer?!
Svar: JAAA! Dagen är långt ifrån slut. Ghaaa!

Elliot bajsade, ville som oftast inte bytta den. Efter mycket om och men, lockande hit och dit, gick han tillslut med på de utan skrik och protester. Hjälpte snällt till.
Medans jag då tvättar av honom i handfatet passar hans söta lillasyster på att LEKA med Elliots BAJSBLÖJA! AAAAHH!! Fått ren den ena, då var det bara att börja på den andra. Kläderna blev tvungen slängas i tvätten, hela ungen tvättas. Uuurk!
Sedan lunchen. Skåååål, skriker Elliot och svingar upp glaset högt i luften. Det verkligen sprutar mjölk. På duken, på ljusgrejen, på tallrikarna, på Elliot och hans kalas kläder, på golvet, på mattan. Ge MIG ork och styrka tänkte jag och sa ingenting. Bara torkade och skurade.
Sedan börjar Elvira pruppa med munnen så det sprutade mat överallt. Elliot gör lika, också med mat i munnen. Jag bad dem snällt att sluta fleeeera gånger. Tillslut dunkar jag näven i bordet och säger SLUTA! Förklarar för Elliot att Elvira är liten och förstår inte och att det blev ju mat överallt osv. Men han tittar bara på mig och så gör han de IGEN, Elvira har då slutat. "Du åker i säng, Elliot!" Sa jag. "aaah!" Svarar han stöddigt tillbaka.
Jag sa att jag verkligen menade det, och andra gången han tittade och gjorde så åt mig/på mig så åkte han i säng.
Båda har skrikit och jag har säkert varit in och brottas med båda tjugo gånger.

Jag bara undrar hur mycket ska man orka?
Och hur faan ska den här dagen sluta?
Trött så ögonen svider. Huvudet värker.
Ska försöka orka med Trisses kalas i eftermiddag! Kan hoppas dagen vänder och avslutas på ett bättre vis.
// sliten mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar