tisdag 14 februari 2012

Förlovade i 3 år då... Shiiit, vad tiden går!

Som alla redan vet och har tjatat om så är det Alla Hjärtans Dag idag. Jag är trött, känner mig knappt levande.. Känns som om jag bara klagar. Det kanske jag gör också. Men isf är jag sån som människa, deal whit it or leave!!! Morr vad elak jag är!!
Elvira har inte sovit särskilt bra. Elliot vaknade FÖRE SJU. Suck. Och jaaa absolut, det kunde ja varit värre! Tror ni inte redan att jag vet det?! Men just nu, just här, i just min situation tycker jag att det är pina, pest och skit jobbigt att inte få sova som normala människor. Man blir STÖRD av för lite sömn! Man blir otrevlig, konstig oh annorlunda. Jag blir ledsen, orkar inge mycket, kort stubin osv. Det kan man inte ha eller vara när man är mamma till två små!

Jaja, man måste iaf få prata om de. Få yttra sig, spy ur sig lite skit och den ta nya tag!
Gav barnen lunch rätt tidigt, då vi alla var hungrig. Eller inte Elvira såklart. Hon har knappt ätit nånting idag. Hennes tänder plågar nog henne rätt rejält nu. :(

Efter de började jag klä dom. Tänkte åka och handla så vi kan baka en kaka åt pappa Niklas som kommer hem inatt. När Elliot var klädd och Elvira halvt klädd knackade det på dörren, det var min mamma och min mormor. Dom kom ned alla Hjärtans Dag presenter åt mig och barnen. Taaack! :)
Sedan stannade min mormor med Elvira och jag tog Elliot oh åkte på affären. Älskar och vara med ett barn åt gången så man får skämma bort just han/hon lite extra.
Elliot åkte en sån där bilkundvagn som han ääälskar. :) vi handlade de lilla som vi skulle ha sen fick han välja sig en bil.. eller ja, såklart. En traktor! :) Lycklig blev han! Och det värmer sååååå i mammahjärtat. :)

Åkte hem igen.
Mormor åkte för en stund sedan, jag har lagt barnen. Fått brottas några gånger med Elvira men Elliot somnade direkt.

Ska baka nougatkaka den när dom vaknar, för Niklas gillar nougat. Ibland är jag snäll med. ;) haha. Har dammsugit båda sofforna i jakt på min gamla byrånyckel.
Men sedan så visade mitt sjätte sinne vart den var, tro det eller ej.


HäxJenny... Peaceout!

1 kommentar:

  1. Min son är exakt lika nu, tänder som gör ont. Fixa en salva från norge som bedövar där tänderna är på väg upp. Mycket bättre direkt, sover som vanligt och är mycket gladare :)

    SvaraRadera