onsdag 22 februari 2012

Militär morsa & höger framtand.

Känner mig som världens suraste, grinigaste militär morsan någonsin.
Jag läre direkt konfrontera och säga till Elliot om det är nå.
Han lyssnar inte heller till mig, utan jag måste vara hård/bestämd/sur i rösten heeela tiden! Det är så jobbigt och tar så sjukt på krafterna att hela tiden gå runt som en annan boss och styra.
Men är väl de som hör till mammarollen.. :(

Nipprig är han också. Det bara kryper i honom.
Han är go med Elvira, men ska busa och skojja och det blir nästan lite hårt på henne. Så måste jag säga till, och en gång till, och en gång till, och tillslut på skarpen.
Elvira ser chockad ut över min reaktion när jag blir arg/skriker, och Elliot lyssnar ibland och ibland inte. Men jag ser ju att det blir fel. Han menar inte att göra mig arg. Han menar inte att vara hårdhänt och extremt högljudd. Stackarn!

Men jag är trött och slut och vet inte alls hur jag ska handskas med honom när han inte lyssnar på mig och vägrar varva ner.
Varit vaken bra nog mycket inatt, och så upp sex. Jag funkar verkligen inte så.. :(

Elvira har fått höger framtand där uppe. Därför hon är gnällig, sover dåligt, äter dåligt osv. Stackarn, dom är ju bra stor. :/

Efter middagen kollade jag säkert på klockan tjugo gånger, och tamme faaaan att klockan aldrig ville bli sex. Såååå otroligt seg eftermiddag! Jag höll på att somna sittandes gång på gång på gång!! Tillslut satte jag dom i ett bad. Sedan åkte dom i säng 18:30-18:45. Lite tidigt! Får väl upp före sex i morgon då. Men det kanske det är värt. För håller just nu på att dööö..
Elvira skrek som en galning hela kvällen. Elliot ville inte äta/dricka kvällsfika.
La Elvira före Elliot, fast jag brukar göra tvärsom. Elliot skriker som en tok när jag lägger han, han väcker Elvira och det blir SKRIK-VM!
Går till Elvira och försöker gunga henne till sömns. Men nej nej! Hon är bara nyfiken och fundersam vart jag är. Tittar efter mig konstant!!

Gav tillslut upp och slängde mig i duschen............
Eller jag klädde av mig, tog handduken runt mig och gick ut och lyssnade efter gnäll. Men dom hade somnat. Tack och lov!
Kunde ¨då duscha i lugn och ro.. Ont i huvet och halsen också! :(
Men var väntat. Alla var ju i stort sett sjuka på festen i Lördags.. Jaja.

Jag tänker då vara frisk!
Och jag SKA lägga mig tidigt ikväll. Jag MÅSTE! Annars kommer jag nog inte vakna i morgon, för då har jag dött av trötthet!

Överdriver, jaa jag vet! Och alla har det säkert så här jobbigt.. Och det är så här att vara mamma.. BLA BLA BLA! Det är min blogg och jag vill klaga! Jag måste få häva ur mig. :P

Så kanske det känns lite lättare/bättre sen. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar