måndag 13 februari 2012

Övernattning, kvalitétstid och en massa trots!

Tuffaste bruttan i stan.. ;)
Ska bara stå och stå. Drar sig upp mot allt.
Farligt ibland så mamman får ont i magen.
Ett vääääldigt passande! Så rädd hon ska slå sig!
Puss på snyggingen i spegeln!Glad att ha en kompis. ;)Elliot sov ju som sagt hos sin mormor, morfar och morbror.
Pratade med mamma vid halv nio och då sov Elliot än. ;)
Haha! Natten med Elvira har varit okej. Hon har skrikit i sömnen och gnisslat med nappen. Stackars barn, och dumma tänder! Jag har ju iaf kunnat legat kvar i sängen, men vaknat vid varje skrik, gny och gnissel. Lättväckt som man är. :/Slog upp sin söta små blå klockan sex eller halv sju?! Jag var såå trött så fattade inte riktigt.
Skulle ha vart med Helen och Eila på Öppna förskolan idag, men Eila har blivit sjuk. Stackars henne också! :( Får hoppas hon kryar på sig snart så vi får leka av oss lite. :)
Klev iaf upp och tänkte duscha då.. men Elvira var så trött, och gnällig. Slängde sig i min famn och borrade ner huvet i snutten, gång på gång. Alltså suuuper trött!
Gjorde välling och vips!! Hon sov igen. Även jag la mig och sov en timme till. Välbehövligt!! Sedan smög jag mig upp och duschade.
Vilket VARDAGSLYX det är att få duscha på morgonen!!
Sedan vaknade även lill sessan och hon fick lite gröt, men som bilden ovan vill hon iiiinte ha. :P
Sedan åkte vi ut i en massa ärenden.
Även denna dag charmade Elvira en gubbe inne på ICA kvantum. :P Haha!
- Vad heter den här lilla då?
- Hur gammal kan hon vara?
- Barn är det bästa vi har! Det är vår framtid.
Elvira lipar åt gubben. Han skrattar.
Sedan när vi tagit våra varor och är på väg ut:
- Heeej dåå Elviiira!!
Haha, vissa pensionärer är för söta! :)
Köpt denna Didriksson mössa till Ellioten. :)
Super bra i denna kyla!!Roligt att åka spark. :)Världens finaste kille!! :)"Gamm" (gammelmormor) snart 80år sparkar på på sparken. :)
Elliot äääälskar verkligen sin gammelmormor.
Nämner henne varje dag, frågar ofta om vi ska ringa henne.
När mamma hade Elliot igår myste dom och mamma sa:
- Visst är du mormors, Elliot?
- Nee, GAMM! svarar Elliot snabbt och bestämt.Vill inte titta upp i kameran..
Dryyyyg mamman! :PKastar kotte med Molly.
De är skojj!
Sedan älskar han att ge godis till Nemo (morfars hund).
Och Nemo är väääärldens snällaste och goaste!!
Elvira var trött efter shoppingen och sov läääänge i bilen.
Vaknar och är lite chockad. ;)Matdags!Man alltså är man söt så är man! ;)
Elliot är verkligen inne i världens trots, igen.
Mannen tvärs emot, de är han det just nu. :P
Elvira verkar ha ont i munnen, små gnällig och mammig.
Har känt för att sätta mig ner och gråta nu på kvällen.
Orken börjar ta slut.. Men fullt förståeligt kan jag tycka, snart slut på denna jobbar-vecka. I morgon natt kommer äntligen Niklas hem!!
Så lite avlastning får man nog då.
Kollar Familjen Annorlunda nu, L O V E!
Sedan blir det Mammor och Minimodeller.. tror jag?!
Ajja, tycker det är både bra, dåligt och smått sjukt.. Men intressant ändå.
God kväll! Och trevlig Alla Hjärtans Dag i morgon. :)

1 kommentar: