tisdag 28 februari 2012

Guldvärt!

Igår var barnen pigga. Eller pigg och pigg.. betydligt bättre. Emellanåt la dom sig ner med snuttarna och myste. Men annars fullt ös. Dra rycka, slita och testa allt!
Mig var det betydligt värre med hög, hög, hööög feber.. Kände mig okontaktbar!
Huvudet värkte och var tungt som betong.. kunde knappt hålla upp ögonen. Yr, skakig, svettig, hjärtklappning.. you name it, and I got it all!!
Helt allvarligt låg jag på golvet och grät när Niklas ringde från Malmö. Hade då försökt sovit, men ungarna sov i omgångar. Så hade då hämtat upp Elvira. Höll på att ramla ikull med henne flera gånger. Så var rädd att jag skulle kolapsa, va faan var det med mig liksom?!?!
Då sa Niklas bestämt att jag måste ringa min mamma och be om hjälp.
Så efter ett tag gjorde jag de. Det tar emot att behöva be om hjälp.. att känna sig så svag att man måste. Det tar väl på egot eller nå.. För fattar inte varför det ska behöva vara så svårt.
Det var iaf guldvärt!! Efter tre dök mamma upp. Jag och Elvira la oss och sov.
Sedan tog mamma också Elvira, så jag låg en stund till. Jag var vaken, men kroppen funkade inte, den tog mig inte ur sängen!
Tillsut tog jag mig upp och kunde hjälpa till med lite middag. Det första vi ätit på länge. :P
Sedan stannade hon och hjälpte mig med läggningen.
Tack mamma! Betydde otroligt mycket!!
Vilda i morse när vi försökte smyga för storebror sov.. till halv tio sov han idag, från sju igår. ;oElvira har promenerat i genom hela lägenheten..
och skjutit den här pallen framför sig. En envis och bestämd liten dam. ;)
Bara varit hemma idag. Städat av, igen..! Men denna gång är vi förhopningsvis på bättringsvägen på riktigt. :P Blev potatisbullar till lunch och ugnspannkaka till middag. Då Elliot äcklas av allt kött och liknande.. Han spydde ju både kyckling och korv, stackarn! :(
I morgon ska jag till Gävle/Valbo med Caroline!
Hoppas verkligen jag är pigg och orkar massor! Ska bli så skojj och mysigt! :)
Och inatt kommer ÄÄÄNTLIGEN Niklas hem!!
Saknar honom massor!! Hoppas vi får ha lika fint väder resten av veckan. :)
Godnatt!

1 kommentar:

  1. nej de där var bara bilder på vad jag skulle vilja ha typ :P

    SvaraRadera