fredag 24 februari 2012

Jag tar tillbaka, alltihopa!!

Har jag någonsin förut gnällt och sagt att det varit den värsta dagen någonsin så tar jag tillbaka det NU!! Herregud att jag fortfarande lever och håller mig på benen säger jag bara...

Var och solade igår kvällst med mamma. Då ringer pappa, Elvira har spytt ner honom. Tar det ganska lugnt. Då jag tidigare under dagen när vi skulle äta hos mamma och pappa glömt att ta med en burk åt Elvira. "Äsch, tänkte vi, det är väl dags att börja prova ge henne lite vanlig mat". Så hemmagjord potatismos och korv fick lill tösen. Tänkte att det måste varit på tooook för starkt och kryddat för henne.
Var fruktansvärt att se henne spy så kan jag säga! Hon grät för hon blev ju alldeles skräckslagen och förvånad över vad som hände. Sedan snurrade ögonen och hon nickade till gång på gång. Var påväg att börja grinna jag med, men tänkte att jag måste bita ihop, Elvira tittade ju hela tiden på mig. Och hon känner så väl av hur jag är osv. Mammgrisen! <3

Natten har varit, milt sagt, H E M S K ! !
Hon har stökat på bra nog. Och mellan 00-05 sov jag fyrtio minuter. Tillslut gav jag henne en halv skvätt välling, och de behöll hon. Skrek som en TOK när det var slut, hon ville ha mer! Var ju vrålhungrig stackarn. Men det fick räcka så. Hon sov en pytteliten stund. Då gjorde jag en full flaska välling, även det gick prima och hon behöll allt.
07:20 vaknade Ellepelle och det var bara att släpa sig upp.

Denna dag hade tänkt spenderas med Tristan och Therese, promenerat ner på stan och så. Men ne! Tur var väl det egentligen, men man vill ju träffa dom när man får chansen!
Mamma kom i morse och tog Elvira en stund. Jag och Elliot dök på Coop och handlade lite smått. Hem igen och då hade lill prinsen bajsat.
Sån duktig kille som hjälper sin mamma, sötaste!Fascinerad av rören i taket.Springer förbi mamman. :P
Släpar med sig traktorn han fick i två års present av Tristan. Hiih!Dagen har varit minst sagt L Å Å Å N G ! !
Jag har svettas, frysit om vart annat. Huvudet har värkt! Lika så halsen, ögonen, kroppen.. Allt. Så less på mig själv att jag inte kunde slappna av och sova idag, men men.. :( Får se hur man kommer orka denna natt.
Hemskast är ju när jag ska göra middag. Elvira skriker och vill bli buren. Elliot bajsar eller styr och ställer eller hittar på nå rackartyg.. SVETTIGT!!! Gaaah!
Då önskar man att man vore två.. :(
Likaså nu vid läggningen. Herreguuuuuud! Jag vet inte vad jag ska skriva.. För känns iaf inte som att det går att tänka sig hur svårt, jobbigt, komplicerat det verkligen är..
Tänker nästan jämt hur enkelt det hade varit med en, men då tyckte man även det var jobbigt. Men det är ingenting jämförelse med nu.. Skulle behövt klona mig!! :P För man måste vara överallt. Och själv mår man ju pytton! Lovar jag har feber! Men det är bara att köra på.. Inte känna efter så mycket så borde det gå.
Jag unnade mig chips tills ikväll.. Får se om det lockar. Inte just nu iaf.
Ska försöka lägga mig i tid!! Kanske ska ta mig någon whiskey, så bacillerna dör. :P Och så kanske man sover gött. Hahaha!
Hoppas på piggare barn i morgon! Eller framför allt en pigg och alért mamma!!!
Sov gott allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar