måndag 6 februari 2012

Bortrövad..

Ja, i söndags blev jag bortrövad av min söte sambo. Lite oväntat och lite mot min vilja, haha. Tråkmåns som jag är. ;) Men jag hade verkligen ingen lust att återigen lämna barnen för en tur till Gävle, det gjorde jag ju i fredags med flickorna. Var lika halt även denna dag. Låg en lastbil helt i diket och ikull tippad mot en kulle. Dom hade lämnat den så, förmodligen gett upp hoppet om att någonsin få upp den. :P
Såg även en kaxig Subaru snubbe med fyrhjulsdrift sladdat av i rondellen vid Tönnebro. Det gäller att inte vara för stor och kaxig i detta väder. :P
Nog för att Niklas hade fått lånat sin pappas BMW med bakhjulsdrift, så det var ju roligt.. :P

Hade en jätte trevlig dag med min älskade gubbe, Nickopicko.
Han skämde bort mig med räkmacka, kläder, dryck och mat. ;) haha!
Från början var det tänkt att vi skulle åka på spa, men jag sa verkligen ifrån! Vet inte varför, var bara inte ett dugg sugen. Nog för att min kropp skriker efter massage! Men jag var trött, sliten, orakad.. alltså inte ett dugg sugen på att klä av mig!! Haha. :P
Så då tänkte vi bio, men Niklas hade redan sett 'alla vuxen filmerna' med sina polers nere i Malmö. Så struntade i de också. Tänkte leta oss bowling, men! Jenny Frank längtade efter barnen och var 'orolig' över dem så hade ont i magen och mådde illa heeela dagen. Haha, kul tjej och hitta på nånting med!?! Njaa!! Tur Niklas verkar älska mig ändå. :)
Denna dag var iaf lagom för mig. Hade jätte trevligt med min Niklas. Lovar att vara roligare och mer avslappnad nästa gång! :)
Det hade iaf gått jätte bra med Elliot hos farmorn och farfarn, och det hade gått jätte bra med Elvira hos mormorn och morfarn. Så det kändes sköööönt!! Båda hade ätit super bra. Skönt för dom och få vara ensam och bli lite extra bortskämd med tid och uppmärksamhet. :)

Idag har vi storhandlat och bara myst på.
Kroketter, kyckling, hemmagjordsås och en härlig sallad till. Sedan bakade jag Ryttarkaka och bjöd över pappa & Jakob på fika. Då Elliot tjatat och tjatat om 'Gaakook'. ;)
Pappa har varit iväg till Söderhamns sjukhus och testat hjärtat idag... Han ska tillbaka för fler tester. Skulle även få med sig en ekg-grej hem och följa hjärtat ett helt dygn. Jag hoppas allt ser bra ut! Han är en pigg och fräsch, blivande 50-åring. :)
Tvättar i massor! Kul när man precis fått bort högen ur tvättkorgen då sambon kommer med en hel famn full av tvätt efter att man startat 'sista' maskinen. Suck!! Hur kan han ens missa att jag håller på att turbotvätta?! Borde ju ringa en klocka någon gång! :P karlar!!! Haha.

Nu har vi riktigt lyxmys med underbart goda varma mackor med allt möjligt götta på! :) och så coca-Cola, hihi. JAG vet att det är lite 'fy, skäms' men såå gott! :)
I morgon åker Niklas igen..... Känns så sjukt jävla tungt just nu! Vill inte, vill inte. :(
Men vi har planerat in lite roligheter med Caroline och Linus, och så Malin och barnen. :)
Nu ska vi mysa vidare, byeeee så länge!

2 kommentarer:

  1. Så dåligt att mitt hjärta flyttat till söderhamn :@ Jag ska dit 20/2 men tror jag bokar en ny tid, orkar inte ha alla kablar när jag ammar :p Minns att Vincent trasslade in sig flera ggr sist jag hade den :p
    Kramar

    SvaraRadera