fredag 3 februari 2012

Gävle/Valbo shopping - Över 50 fordon inblandade i krock på E4:an.

I morse kom Anna & Helen och plockade upp mig. Vi åkte på statiol och köpte frukost. Sedan vidare ner till stationen i väntan på tåget. :)
KAAALLT!!
På tåget var det en fruktansvärd dålig, otrevlig och oproffesionell kärring som jobbade. Usch, känner för att skriva till SJ/X-tåget och klaga så hon får BYTA JOBB till något som passar en sur-kärring!!
Detta hittade Elviras mormor åt henne.
Mjukisbyxor (vilket hon verkligen behöver), ljusrosa klänning och strumpbyxor. :)
Jag hittade detta, vilket jag är helt såld i!!
Snygg halsduk/scarf med kors och sen döskalle tröjan, love, love L-O-V-E.Detta linne var inte det lättaste att jaga rätt på... Men! Skam den som ger sig. ;)
Jag hittade det, jag köpte det! Är spets omlott på ryggen. Läckert sörru!En Bh och ett par shorts! :)Till Elvira hittade jag en denna bilbodie och strumpbyxor med halkskydd. Perfekt det nu när hon vill ta sig fram, annars flir hon förbannad. ;)
Hittade även denna snusnäsduk, den ska vi ha på rockfesten som vi snart ska på.
Och två par örhängen, ursnygga!Denna super snygga sjal fyndade jag också.. Eller?! Nej! Jag fick den med på köpet, HA-HA!Köpte hårfärg billigt, yeey! Sedan fick jag det där "prallin" fatet med lock av min underbara mormor och även godiset. Hiih. Glas "krukan" är till min orkidé. :)Efter mycket om och men efter vägen och E4:an är jag äntligen hemma med min familj!! Som jag saknat barnen, och Niklas såklart. Usch! Så glad Elvira vaknade till så jag fått pussa på henne i massor. Vet inte om hon fortfarande har feber?! Lill sessan. :/Efter E4:an hade iaf flera bilar kört av vägen, kört in i vajjerräcket och in i varandra. Helt galet! Vägen stängdes av för att det var sånt KAOS.
Så vi väntade och drog ut på hemfärden bra nog länge.. Tillsist åkte vi Sandviken-Ockelbo. Och det gick bra. Ruskigt halt! Och sen är ju den vägen INTE rolig. Går upp och ner och höger och vänster.. Hm! Efter en stunds resa efter den vägen hör vi på radiion att även den vägen stängts av. Alltså hur kör folk?!?! Varför lyssnar man inte och lättar lite på gasen när det hänt så fruktansvärt mycket?! Och även fast det inte var jag som körde så kände jag ju hur halt det verkligen var.. Ojoj!
Anna & Helen satt då tryggt hem på tåget. ;) Hahah! Men jag tog ju bussen ut till Valbo för att möta upp mamma & mormor. Men men, var ju mysigt de också.. Kanske. ;)
Nu har vi köpt chips och dip. Mums!! Godnatt mer er. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar